Fiziksel Web Perakende Alışveriş Alışkanlıklarını Değiştirecek mi?

Google tarafından geliştirilen Fiziksel Web (PW) temel olarak mobil aygıtlar ve etrafta bulunan nesneler arasında etkileşime imkan sağlıyor. Bu tanıma bakarak bu uygulamanın Beacon’dan ne farkı var diyebilirsiniz. Birazcık daha konunun detayına inelim…

Oldukça basit bir anlatımla; tanımlı “Beaconlar” bulunduğu bölgede Bluetooth ile bir web adresi (URL) yayınlarlar. Bu teknolojiyle web adresi mobil aygıtlar tarafından algılanarak kullanıcı nesneye veya konuma ya da özel bir web sayfasına yönlendirilir.

Bu web sayfasından nesneye veya konuma has özel bilgiler alabilir veya etkileşimler gerçekleştirebilirsiniz. Yani sevgili Google, QR ile klasik “Beacon” teknolojisini birleştiren bir “yeni” bir teknoloji ortaya atmış.

Bu teknolojinin ortaya çıkmasında kullanıcı deneyiminin önemli bir yeri bulunuyor. Şöyle ki; klasik Baconlarda cihazınızda bir uygulama kurulu olması gerekiyor fakat PW gerekmiyor sadece tarayıcı yeterli. QR’da ise kamerayı açıp kodu okutmanız gerekiyor oysa PW’de doğrudan etkileşimle otomatik olarak etkileşim başlıyor. Bluetooth hemen tüm mobil aygıtlarda standart olarak bulunduğu için iletişim kolayca gerçekleştirilmektedir.

Perakende tarafından bakalım,

Fiziksel web, hem sanal mağazadaki gibi kullanıcı deneyimlerine erişmemize, hem de fiziksel mağazada alış veriş yapmamıza vesile oluyor. Yani reyonda bir ürüne bakarken o ürünler ilgili tüm renk beden gibi seçenekleri, stok miktarlarını, kullanıcıların yorumlarını, alternatif ürünleri ..vb tüm detaylara kimseye danışmadan elde edebilmemizi sağlıyor.

Özetle; Reyondaki ürünleri size özel kişiselleştirilmiş bilgiyle donatılmış dijital bir asistana çevirebilen uygulamalardan bahsediyorum.

Diğer bir ifadeyle satın almaya en hızlı yönlendirecek bir uygulamadan bahsediyorum.

Kullanıcı açısından baktığımızda; bunun farklı rengi var mı? Bu beden var mı? Stokta var mı? Bu sorular tarih oluyor denebilir. Ama illaki bir satış asistanı olsun derseniz tek bir tuşla bağlı bulunduğunuz Beacon’a reyona satış temsilcisini çağırabileceksiniz.

Kişiselleştirme kadar önemli bir diğer konuda çevirim içi ödeme! Sıra beklemek istemiyorsanız fiziksel web ile güvenli ödeme sayfalarına yönlendirebilir, ödemelerinizi hızlı bir şekilde yapılabilirsiniz. Özetle restorandan, çok katlı mağazacılık zincirlerine kadar, perakendenin her alanında kullanılabilecek yeni bir teknoloji ile hayatımıza büyük kolaylıklar katacak.

Arama motorları?

Peki bu teknoloji başka hangi alanlara dokunur, hangi ürünlerle senkronize olur? Sevgili Google’ın haritalar gibi çeşitli ürünleriyle bu fiziksel web aygıtlarını entegre edileceği ön görülüyor. Bu entegrasyon daha mağazaya girmeden içerdeki ürünler hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlayan çözümler üretiliyor.

Aslında yukarıda anlattıklarımızın hepsini ve fazlasını beaconlar ile yapıyoruz. Fakat mevcut durumda her becon teması için kullanıcının aplikasyon kurması, mağazanın yeni bir aplikasyon yazması tanıması vb. gibi ciddi maliyetler gerektiriyor.

Bir çok mobil aygıt kullanıcısı uygulama indirme, kurma, kayıt olma gibi işlemler nedeniyle aplikasyon kullanmayı fazla tercih etmiyor. Bundan başka her mağaza için ayrı bir aplikasyon kurulması kullanıcıların aygıtlarında bir tür aplikasyon enflasyonu yaratıyor.

Fiziksel Web Beacon’larının çalışması için bunlar gerekli değil ve aygıtınızda sadece Chrome tarayıcısının kurulu olması yeterli oluyor. Bu durum hem kullanıcılar, hem de satıcılar için büyük kolaylık sağlıyor.

Sonuç olarak Fiziksel Web tam olarak yaygınlaşması biraz zaman alabilecek bir teknoloji olmakla birlikte, getirdiği yenilikler ve sunduğu avantajlar nedeniyle dikkatle izlenmelidir.



on Temmuz 5th, 2016 in Dijital Dönüşüm, IoT
Creative Commons License
Except where otherwise noted, the content by Gökhan MERCANOĞLU is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.