Turizm ve Seyahatte IoT Sesleri

Hava alanında mobil giriş, hangi kapıya gitmenizi gösteren akıllı yollar, bavulunuzu takip eden cipler, robot personellerle hizmet veren otel ve tesis içinde tüm işlemlerinizde sizi tanıyan bir sürü uygulama…

IoT denince akla ilk olarak sanayi uygulamaları gelmesine rağmen, IoT’nin havaalanlarından otellere kadar turizm sektöründe de önemli etkilerini görüyoruz. Bu makalede biraz bu uygulamalardan bahsetmek istedim.

Akıllı bavullar,

Bavullarınızın izin verilenden ağır çıkması istenen bir durum değildir ve birçok soruna yol açabilir. IoT ile donatılmış bavullar ağırlıklarını ölçerek ve sonucu akıllı telefonunuzdaki bir aplikasyona ileterek bu tür sürprizlere çözüm getiriyor.

Diğer bazı uygulamalarda bavullar siz uzakta olduğunuzda kendilerini otomatik olarak kilitliyor veya kaybolma durumlarında GPS ile size yerlerini bildiriyor. Bazı akıllı bavullar ise yürürken sizi takip edebiliyor.

Havaalanında beacon zamanı

Bazı havaalanları beacon’ların desteklediği aplikasyonlarla yolculara buldukları yer, olmaları gereken kapı numarası gibi bilgileri ileterek uçuşlarını kaçırmalarını önlüyor. Bu tür uygulamalar yolculara kafe, alışveriş ve diğer hizmet noktaları konusunda da rehberlik ediyor.

Beacon Bileklik

Disney World gibi kurumsal eğlence tesisleri tarafından kullanılmaya başlanan akıllı bileklikler tüm işlemlerin otomatik olarak yerine getirilmesine olanak sağlıyor. Yararlanmak istediğiniz bileşenleri girip ücretini ödediğinizde bileklik bu bilgileri kaydediyor ve parka girmek, oda kapınızı açmak, yiyecek veya ürün almak için size sadece bilekliği bir algılayıcıya dokunmak kalıyor. Bu uygulamaların bazılarında bilekliğe bile ihtiyacınız olmaksızın telefonunuz yeterli oluyor.

Otelcilikte Robot Zamanı

Sanayide uzun süredir kullanımda olan robotlar hizmet sektöründe de boy göstermeye başladı. Bu konuda en büyük engellerden olan bilgisayarların insan konuşmalarını anlamlandırmadaki yetersizliği yapay zeka teknolojilerindeki gelişmeler sonucu aşılmaya başladı. Müşterilerin sorularına yanıt veren robotlar bazı büyük otellerde kullanıma girdi. Daha çarpıcı olan gelişme ise Japonya’daki Henn-na Hotel’in dünyada tüm personeli robotlardan oluşan ilk otel olarak hizmet vermeye başlaması.

Bunlar IoT’nin seyahat ve turizm sektöründeki uygulamalarından sadece birkaçı. Önümüzdeki günlerde bunların çok daha fazlasını görmeye hazır olmalıyız…