Sanal gerçeklik (augmented reality) gerek yeni nesil reklamcılar için, gerekse teknolojinin gücünü daha etkin bir şekilde kullanmaya meraklı markacılar için oldukça önemli bir olgudur.

Çok temel olarak, hitap edilen kitleyle etkileşim için son derece olumlu sonuçlar doğuran bir teknoloji olarak da nitelendirilebilir.

Kullanıcıların online ve davranışsal alışkanlıklarının analiz edilmesine büyük ölçüde imkân sağlayan sanal gerçeklik teknolojisi, geçiş reklamları, genişleyen reklamlar ve kayan reklamlar, video oynatıcı reklam ara yüzü gibi konularda kullanılarak, markanın bilinirliğini artırmaktadır.

Aynı zamanda markayı başarıya ulaştıracak stratejilerin geliştirilmesinde son derece önemli bir teknolojidir.

Reklam Sektöründe Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı

360 derece, video ve sanal gerçeklik teknolojileriyle kurgulanan reklam uygulamalarının müşteriler nezdinde mükemmel bir deneyim olması, video oynatıcı ara yüzünün geliştirilmesine de bağlıdır.

Marka ile müşterilerinin daha dokunaklı bir bağ kurabilmesini sağlayan sanal gerçeklik teknolojisi için hazırlanan reklam uygulamalarında maksimum deneyim sunulmaktadır.

Los Angeles merkezli bir sanal gerçeklik firması olan Outlyer Technologies, mükemmel zenginleştirilmiş bir medya olarak lanse ettikleri 360 derece sanal gerçeklik deneyimini ilginç bir sloganla duyurdu.

‘’Yarının Reklamı Bugün’’ sloganı ile geliştirilen bu sanal gerçeklik teknolojisi ürünü, ilk olarak tam interaktif bir 360 derece video reklam platformu olarak kullanılmaktadır.

Fakat istendiği takdirde reklam öğesi olarak da video formatlarına dönüştürülebiliyor.

Sanal gerçeklik teknolojisi üzerinde çalışma yapan birçok şirket, harici bir program gerektirmeden, tüm tarayıcılarda ve platformlarda medyaların etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayabiliyor.

Akıllı telefonlardaki sensörler ve hareket algılayıcıları, telefonun hareket ettirilmesiyle bağlantılı olarak Tango programına benzer bir biçimde üç boyutlu sanal gerçekliğin reklam formatında görüntülenmesi sağlanıyor.

İnteraktif reklam şirketlerinin üzerinde çalışmalarını sürdürdüğü reklam formatlarına uyarlanabilen analitik araçlar vasıtasıyla, banner reklamlardan outlayer teknolojisine kadar birçok kullanım alanı bulunuyor.

Birçok aracın yer aldığı bulut temelli platformlarda da sanal gerçeklik teknolojisi hakkında çalışmalar devam ediyor.

Müşteri deneyimini geliştirmek isteyen firmalar, öncelikle yöneticilerini ve çalışanlarını dijital dönüşüm anlamında bilinçlendirmeli ve teknolojik gelişmeleri tüm firma bünyesine uyarlamalıdır.

Gerek reklam çalışmalarında, gerekse müşterileri bilgilendirme alanlarında sanal gerçeklik deneyimi üzerinde çalışmalar yapmalıdır.

Gelecekte Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Reklam Sektöründeki Payı

2016 ve 2017 yıllarında planlanan çalışmalar ve reklam platformları göz önünde bulundurulduğunda, 100 milyar dolara yakın dijital reklam endüstrisinden söz ediliyor.

Pazarlama anlayışını değiştirmek ve yeni teknolojilere uyarlayarak marka ve ürünleri daha kolay ulaşılabilir hale getirmeyi düşünen firmalar, hem tüketiciler hem de reklam verenler için nakitten tasarruf da sağlayabilecekler.

Bunun en büyük getirisi ise yeni deneyim imkânlarından yararlanmaları ve doğacak sonuçlar neticesinde, marka değerinin büyük ölçüde artırılması olacaktır.

Sanal gerçeklik teknolojisini yakın zamanda uygulanabilir hale getirecek firmalardan birisi olan IKEA, müşterilerine mutfak bölümünde sanal gerçeklik sayesinde gezme imkânı sunacak.

Ürünlerin daha etkin bir şekilde tanıtılması ve incelenmesi amacıyla geliştirilen bu proje kapsamında, daha verimli ve daha tasarruflu bir pazarlama stratejisine sahip olmak mümkün.

Valve ve HTC ile anlaşma yapan IKEA, sanal gerçeklik konusunda, mağazalarında bu deneyimi müşterilerine sunacak. Müşteriler bu teknoloji sayesinde mutfakları hızlı bir şekilde gezerek, zamanını etkin bir şekilde kullanabilecek.



on Mayıs 5th, 2016 in AR, Dijital Dönüşüm, Dijital Pazarlama
Creative Commons License
Except where otherwise noted, the content by Gökhan MERCANOĞLU is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.