Dünyada pek çok önemli şirket öngörüye dayalı etkili veri analizlerini dijital iş platformuyla güçlendiriyor.
Yani şirketlerin mevcut veri akışını incelemesini ve doğru platformlarda yorumlanması sağlayan, tüm bu süreci birleştiren sistemlerin kullanımı hızla artıyor.
Bu durum iş analistlerinin ve veri akışı bilimcilerinin ihtiyaçları olan her şeyi etkili bir şekilde sunmasını sağlıyor. Yüksek performanslı ve öngörüye dayalı veri analizlerinin mükemmel bir entegrasyonla dijital iş platformlarına, dijitalde iş sürecine dahil edilmesinden sonra tüm iş süreçlerinin gözle görülür bir şekilde gelişmesine hepimiz şahit oluyoruz.
Bu sayede şirketin büyümesinin önü daha kolay bir şekilde açılırken, yapılan toptan ve perakende üretimlerde, sunulan finansal hizmetlerde, telekomünikasyonda, kamu hizmetlerinde ve turizm alanında gösterilen faaliyetlerde işlerin hızlanması ve kolaylaşması da yine büyük bir fayda olarak karşımıza çıkıyor.
Dijital dönüşümler sadece büyük şirketlerde değil, küçük ve orta çaplı işletmelerde de doğru uygulandığı takdirde oldukça etkili sonuçlar alınmaktadır.
Doğru uygulanan dönüşüm planları neticesinde de büyük, küçük fark etmeksizin işletmeler geleceğe daha kolay ve daha hızlı bir şekilde uyum sağlayıp rakiplerinin önüne kolaylıkla geçebiliyor. 2000 yılından sonra internetin hayatımıza sağladığı bir çok yarar ve kolaylık artarak devam ediyor. Dijital dönüşüm ve iyileştirmeler bir şirketin adeta can damarını oluşturuyor. Başarının elde edilmesi için iyi bir dijital dönüşüm artık kaçınılmaz olmuş durumdadır. İnternet sayesinde bilgilere artık çok daha kolay şekilde erişebiliyoruz. İnternet genel olarak insanları ve şirketleri daha hızlı gelişmesi ve ilerlemesi yönünde zorluyor.
Ülkemizde Dijital Dönüşümlere Bakış Açısı
Özellikle ülkemizdeki küçük ve orta çaplı işletmelerin pek çoğu dijital bozulmaların ve dijital dönüşümlerin kendilerini olumsuz etkilemediklerini ileri sürüyor. Ancak burada önemli bir durum göz ardı ediliyor. Günümüzde bir çok tüketici, bir ürünü almadan önce özellikle internet üzerinden ürünün detaylı araştırmasını yapıyorlar.
Bunun neticesinde firmalar arsında etkili bir rekabet ortamı oluşuyor. Bu rekabetin içerisinde olabilmek için de dijital dönüşüm ve doğru bir dijital pazarlama planına sahip olmak adeta kaçınılmaz bir hal alıyor.
Dijital Dönüşüm Ve Faydaları
Firmalar sahip oldukları misyonları ve vizyonları geliştirmek için hedeflerini daha net bir şekilde görmeleri gerekmektedir. Bunun için tüm dijital enstrümanlarla tüketicinin talep ve beklentileri sıkı analiz edilmelidir. İşte bu noktada dijital dönüşümler yeni modellerin araştırılmasını ve bunların başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlar. Dijital dönüşümler özellikle gelişen ve değişen zamana ayak uydurabilmek için şirketteki dijital girişimlerin tamamının yoğun olmasıyla orantılıdır. Dijital dönüşümün üç önemli nedeni vardır. Bunlar teknolojiyi değiştirmek ve geliştirmek, rekabette etkili olmak ve yeni müşteri talebini karşılayabilmektir.
Bu faydaları genel olarak sıralayacak olursak:
Dijital dönüşümler firmaların müşterilerine rakiplerine oranla daha hızlı ve daha kolay cevaplar vermesini sağlar. Böylece etkili bir rekabet sergilenmiş olur.
Dijital dönüşüm sayesinde kurumları tehdit eden unsurlar önceden fark edilir. Bu sayede tehlike büyümeden önlenmiş olur.
Etkili bir dijital dönüşüm gerçekleştirmiş olan firmalar, bu dönüşümün olumlu etkileriyle hızlı bir şekilde sektöründe lider olmaya başlar. Bu sayede özellikle finansal anlamda hızlı bir yükseliş gerçekleşir.
Genel olarak dijital dönüşüme geçmeyi gerekli bulmayan firmalar ise, sahip oldukları güçlü altyapıların zamanla erimesine seyirci kalır.
Bu nedenle herhangi büyüklükteki bir firma geç de olsa dijital dönüşüme geçmediği takdirde piyasalardaki gelişimlerden ve değişimlerden her zaman daha geç haberdar olur.
Buda firmaların giderek küçülmesinde önemli rol bir rol oynar.